سفارش تبلیغ
صبا ویژن
روی پرده کعبه این آیه حک شده..... نبی عبادی انا الغفورالرحیم و من..... هنوز و تا همیشه به همین یک آیه دلخوشم (( بندگانم را آگاه کن که من بخشنده مهربانم))
هروقت دیدی تنها شدی بدون خدا همه رو بیرون کرده تا خودت باشی و خودش ...
مطالب اخیر وبگاه

انجیر تازه از میوه‌هایی است که حکما آن را بسیار به غذای مطلق نزدیک دانسته‌اند و این به این مفهوم است که از خوردن آن خون خوب با کیفیت معتدل پدید می‌آید.

این میوه از مواردی است که می‌توان از آن در درمان انواع یبوست استفاده کرد و از عوارض جانبی مسهل‌ها مثل ناسازگاری مزاجی، وابستگی، تحریک شدید روده، گشادی کولون، دل پیچه و استفراغ در امان بود همچنین یکی از ویژگی‌های مثبت این میوه نداشتن منع مصرف در دوران باداری یا شیردهی و قابل استفاده بودن برای تمام سنین است.

 انجیر تازه برای رفع انواع یبوست سودمند است، به ویژه اگر بیمار علاوه بر یبوست دچار کم خونی باشد یا در دوره نقاهت بیماری به سر ببرد یا قصد اصلاح وزن داشته باشد.

 توضیح اینکه فرد لاغر مبتلا به یبوست، باید تعدادی انجیر را به عنوان یک میان وعده اضافه به غذای اصلی اضافه کند و فرد چاق دچار یبوست باید انجیر را به عنوان یک وعده غذا ترجیحاً صبحانه مصرف کند. در فصولی که انجیر تازه در دسترس نیست، می توان از انجیر خشک خیسانده در آب یا گلاب یا پخته شده در شیر بهره برد.





نویسنده فاطمه در شنبه 93/3/17 | نظر
به گفته امام رضا(ع) این خوراکی پیسی را درمان می کند
ماش، یکی از مواد غذایی است که در گروه حبوبات جای می‌گیرد و دارای خواص بسیاری بوده و کاهش کلسترول بد خون از جمله آن‌ها است.گیاه ماش مورد استفاده قرار گرفته و اصلیت این گیاه مربوط به کشور هندوستان بوده و در سراسر نواحی آسیایی کشت می‌شده است و چینی‌های باستان از این گیاه برای رفع گرما و سم‌زدایی بدن استفاده می‌کردند. امروزه نیز به خاطر ارزش غذایی بالای این گیاه، در موارد آشپزی و نیز سلامتی، استفاده‌های فراوانی می‌شود. ماش را باید یکی از حبوبات مفید و غنی دانست که علی رغم داشتن خواص فراوان برای درمان بیماریهای مختلف، در حال فراموش شدن است. جوانه ماش سرشار از ویتامین C است که این مقدار در ماش پخته وجود ندارد. جوانه ماش انرژی‌زای واقعی بوده و مملو از مواد مغذی است. ماش و دیگر حبوبات ماده‌ای به نام مهارکننده پروتئاز دارند که می‌تواند در برابر سرطان سینه اثر محافظ داشته باشد. مهارکننده پروتئاز تقسیم سلول‌های سرطانی را کند کرده و به این ترتیب از تشکیل تومور جلوگیری می‌کند. ماش از جمله حبوباتی است که دارای شاخص قند پایینی است و مصرف آن برای افراد مبتلا به دیابت توصیه می‌شود.



نویسنده فاطمه در شنبه 93/3/17 | نظر
 مصرف بستنی کاکائویی مانع از جذب کلسیم بستنی می‌شود.

بستنی در هرم غذایی جزء گروه شیر و لبنیات قرار دارد و اگر از روش‌های بهداشتی و سالم تهیه شود، می‌تواند مقادیر قابل توجهی انرژی، ویتامین، کلسیم، املاح و ... برای بدن تامین کند.

 گفته می‌شود بستنی می‌تواند حالت شادی را برای فرد ایجاد کند. این کارشناس تغذیه با بیان اینکه معمولا در ساخت بستنی‌ها از مواد نگهدارنده و افزودنی‌های خوراکی استفاده می‌شود، یادآوری کرد: توصیه می‌شود مصرف بستنی به دو بار در هفته محدود شود.
افراد مسنی که مشکل زمینه‌ای ندارند، می‌توانند دو بار در هفته بستنی مصرف کنند، اما سالمندان بیمار باید مصرف بستنی را محدود کنند.
از سه سالگی به بعد مصرف بستنی برای کودکان منعی ندارد، خصوصا برای کودکانی که تمایلی به مصرف لبنیات ندارند، اما مصرف بستنی در سن پایین تر می‌تواند سبب بی‌اشتهایی شود.

 می‌توان با مصرف یک بستنی شیری در روز ذائقه کودکان را به لبنیات عادت داد، البته بستنی باید به عنوان میان وعده مصرف شود و جای وعده غذایی اصلی را نگیرد.  از بین بستنی‌های یخی و شیری بستنی‌های شیری را انتخاب کنید و از مصرف بستنی‌های غیرپاستوریزه که در نحوه تهیه آن شک وجود دارد تا حد امکان خودداری کنید.

 اگر قرار است بستنی پاستوریزه مصرف شود بستنی‌های ساده انتخاب شوند که مواد افزودنی کمتری دارند. بستنی کاکائویی علاوه بر اینکه چاقی را به همراه دارد، مانع از جذب کلسیم می‌شود.



نویسنده فاطمه در شنبه 93/3/17 | نظر

طراحی و کدنویسی قالب : علیرضاحقیقت - ثامن تم

Web Template By : Samentheme.ir